Plts Naam speler Totaal + + + 1 Edwin Ludwig 59,78 + + + 2 Wilfred Mooij 58,27 + + + 3 Nick van Rossum 46,41 + + + 4 Raymond Deenstra 45,34 + + + 5 Peter van Essen 38,89 + + + 6 Bart Hulsman 35,26 + + + 7 Pieter Sandberg 35,00 + + + 8 Hans de Wit 33,96 + + + 9 Benno Honsdrecht 33,78 + + + 10 Rein Akkerman 32,25 + + +

ZONDAG 15 SEPTEMBER 2024: "JAN OTSEN UITSMIJTER" OP DE WESTFIESE

Onderweg naar de Westfriese meldt de Volvo meerdere keren dat het echt tijd is voor een rustpauze met kopje koffie. Dat heeft de Volvo goed gezien, want ik ben nog flink brak van de zaterdagnacht (iets met teveel witte wijn en daarna port in wijnglazen). De verwachtingen worden naar beneden bijgesteld.

Nieuw handschoentje gekocht en een paar ballen afgeslagen met zeer wisselend succes. De verwachtingen worden nog wat verder naar beneden bijgesteld. Bij de buurman op de driving range valt meteen op: die Bart heeft nieuwe schoenen, wat een mooie glimmers, goed voor de derde plaats vandaag.

Aangekomen op het zonnige terras mijn eerste koffie van de dag gedronken en de appeltaart toch maar afgeslagen. Besloten een buggy te nemen, wat heerlijk is dat zeg. Super gezellige flight met Rob “IJzer7” de Haan, Joris “19puntenEerste9” Brüggen en wedstrijdsecretaris Rein “AltijdBuggy” Akkerman.

Ik heb 4 punten na 4 holes en stel de verwachting nog een tikkie naar beneden bij. Je raadt het nooit: begint het opeens als een malle te lopen. Ik voeg er 40 punten aan toe, er ging hole 5 t/m 18 niet veel meer mis, maar wel heel veel goed en pak de “Jan Otsen Uitsmijter”! Komt dat nou doordat ik er deze dag echt helemaal niks van verwachtte of zullen de lessen die ik volgde bij Tonnie van Leeuwen nu toch gaan uitbetalen?

Voor wie nog wil lessen bij Tonnie, dat kan nog een paar weken in Nederland, daarna in Hua Hin, de oudste badplaats van Thailand. Van oudsher kwam de Thaise adel hier op vakantie. November tot februari wordt over het algemeen beschouwd als de beste tijd om Hua Hin te bezoeken, omdat het weer aangenaam is en u waarschijnlijk gezegend bent met droge, zonnige dagen. Inmiddels is Hua Hin een luxe badplaats met veel goede restaurants, een prachtig strand en heel veel 18-hole golfcourses, duidelijk een aanrader voor de 30ste clubkampioenschappen in 2028.

De neary was voor Tugenshaft (lag top, maar net net geen birdy) en de longest voor Benno Honsdrecht (schijnt een goed spelertje te zijn, werd 2de met 79 slagen en 43 punten). De POTY ging niet naar Mooij (3 keer 1ste) maar naar Benno (2 keer 1ste, 3 keer 2de en 1 keer 3de!), gefeliciteerd! Veel plezier voor de CK-gangers en tot op de jaarvergadering en daarna weer in april.

Erik

Westfriese 2024

WhatsApp Image 2024 09 16 at 07.56.24 2

WhatsApp Image 2024 09 16 at 07.56.24 4

WhatsApp Image 2024 09 16 at 07.56.24 1

Picture 1

Screenshot 2024 09 16 at 07.31.05

image001