Plts Naam speler Totaal + + + 1 Edwin Ludwig 59,78 + + + 2 Wilfred Mooij 58,27 + + + 3 Nick van Rossum 46,41 + + + 4 Raymond Deenstra 45,34 + + + 5 Peter van Essen 38,89 + + + 6 Bart Hulsman 35,26 + + + 7 Pieter Sandberg 35,00 + + + 8 Hans de Wit 33,96 + + + 9 Benno Honsdrecht 33,78 + + + 10 Rein Akkerman 32,25 + + +

Wilfred Mooij wint voor de derde keer dit seizoen en neemt de leiding in de POTY 2024! Hans van der Putten pakt de longest en de neary ging voor de derde keer op rij (!) naar Edwin Ludwig. Ga vooral even zitten voor het verslag van Wilfred.

Vanmiddag heb ik met meer dan 20 Gentlemen op de één na mooiste baan van Nederland mogen ballen met Michel en Jan Willem.

Sinds kort werkt Michel bij Hans Lemmens als junior meester fitter en daar geniet hij duidelijk van. Wij hebben Michel gevraagd om bij Hans een golfballetje op te gooien of hij voor ons een leuke aanbieding kan lospeuteren. Maar het schijnt dat Hans zo´n enorme huur betaalt dat daar weinig ruimte voor is.

Ingeslagen had ik niet want of ik dat nou wel of niet doe. Ik kom meestal toch langzaam op gang. Ook in dit geval met slechts 1 puntje op hole 1. Bij hole 4 wees mijn mental coach Michel mij er fijntjes op dat ik nu al een paar keer een kort putje had gemist. Daarmee trapte hij mij op mijn ziel omdat ik zelf van mening ben dat het putten één van mijn minst zwakke kanten is. Maar daar dacht hij kennelijk anders over en daar liep ik dan vervolgens weer over na te denken.

Michel kan altijd nog de keeper van het Duitse hockeyteam worden want zijn opmerking had wel effect. Na zijn opmerking was ik vastbesloten om geen putje meer te missen en wonder boven wonder, lukte dat nog aardig ook. Tot mijn stomme verbazing mocht ik na een drive van maar liefst 160 meter mijn naam op het vodje van de longest noteren. Uiteraard werd na mij het vodje door veel van de overige deelnemers volgeschreven, maar Hans mocht het speldje uiteindelijk opprikken.

Ik eindigde vandaag toch nog met 37 punten, een beetje tot mijn eigen verbazing. Gelet op de hoge scores dit jaar leek mijn dit niet genoeg. Dat was het dus wel en ik mocht weer op het podium (en een verslag schrijven……………).

Het was een gezellige middag, met lekker weer en prima bediening door Linda Kleine Staarman op het terras.

Linda heeft in 2024 Wijnboetiek Vonkel aan de Eindhovenseweg in Valkenswaard overgenomen.

Wijnboetiek Vonkel had eigenlijk aan de Markt moeten zitten, als het aan haar lag. “Als zij iets in mijn hoofd heeft, dan wil ze dat”, vertelde ze aan het lokale sufferdje Valkenswaard24. Maar het plan is gewijzigd: ze openen twee locaties.

Waarom is Linda een wijnboetiek begonnen in Valkenswaard? “Wijn is echt mijn passie”, legde Linda Kleine Staarman uit. “We zijn opgegroeid met vakantietripjes naar Frankrijk om alle wijnhuizen af te struinen.”

Ondertussen moest ze nog veel leren over wijn, gaf Linda toe. Een betere ‘lerares’ kan ze zich niet wensen; dat is Cobi Baken van de alom bekende slijterij ’t Zwaantje. Onlangs sloot Cobi (77) na tachtig jaar de winkel. Maar ze blijft twee dagen in de week werken in de nieuwe wijnboetiek van Linda. “Cobi heeft tegen me gezegd: ‘de wijnkennis breng ik je wel bij, als je de passie maar hebt.” Dat zit dus wel goed. “Buiten het feit dat Cobi leuk gezelschap is, heeft ze ook heel veel kennis. Ze is heel ongedwongen.”

Van Markt naar Eindhovenseweg

Toch was het niet Linda haar plan om aan de Eindhovenseweg Wijnboetiek Vonkel te starten. Sterker nog: tot eind januari was ze aan het klussen in het pand Markt 31 om alles gereed te maken voor de opening. “Vanuit de gemeente kregen we een telefoontje dat er geen detailhandel op het pand aan de Markt zat”, vertelt Linda. “Op korte termijn kon er niets geregeld worden. Ik zei tegen mijn vriend John: ‘zet maar een glas wijn klaar, vanavond nemen we een besluit’. ’s Avonds hebben we besloten om het pand aan de Eindhovenseweg te gaan huren.” Het is dan wel jammer om te lezen dat Linda al een vriend had.

Wijnboetiek Vonkel is nu geopend op donderdag, vrijdag en zaterdag van 10.00 tot 18.00 uur. In het pand aan de Markt wordt een locatie met een ander doel geopend. Bijvoorbeeld wijnproeverijen en een groothandel. “We willen ook aan horeca en bedrijven gaan leveren. Denk aan kerstpakketten en relatiegeschenken.”

Samenwerking met gemeente

Tot op heden is er echter nog geen duidelijkheid over wat er wel en niet mag in het pand aan de Markt. Dat heeft mede te maken met het veegplan van de gemeente Valkenswaard. “Met dit bestemmingsplan zetten wij een belangrijke stap om het overaanbod aan winkelpanden in Valkenswaard structureel te verminderen op plekken buiten het compacte kernwinkelgebied”, aldus de gemeente. “Maar”, zo zegt Linda, “ik heb het ook zelf laten rusten. We gaan gewoon kijken wat er wel mag. Ik verwacht dat we er rechts- of linksom wel uitkomen. De gemeente vindt het ook een heel gaaf idee, maar er moet wel binnen de regels gewerkt worden.”

Voordelen en assortiment van Wijnboetiek Vonkel

Ontevreden is Linda zeker niet aan de Eindhovenseweg. “Wat hier een groot voordeel is, is de blauwe zone. Je kunt heel makkelijk even je auto parkeren en een doosje wijn pakken. Toch ga ik vaak op mijn fatbike. Daar rijden ze in Amsterdam ook op”

Wat kun je halen bij Wijnboetiek Vonkel? Eigenlijk hetzelfde als bij ’t Zwaantje van Cobi. “We hebben hetzelfde assortiment. Het enige wat wij extra hebben, zijn de cadeauartikelen die we gaan doen. Daarnaast merken we dat veel mensen nog online kopen. Maar wijn is een emotie, dus je wilt een gevoel erbij hebben. De entourage is ook belangrijk, daar gaan we nog aan werken.”

Nog veel werk aan de winkel dus, die zich met dezelfde naam in de toekomst gaat vestigen aan de Markt. “Vonkel komt van de Zuid-Afrikaanse champagne, de Kaapse Vonkel. Ik ben daar echt fan van. Daarom heb ik voor die naam gekozen, iets wat dicht bij me staat.”

Al met al was het weer een leuke middag met de mannen in het bos.

De A2 was op de terugweg gelukkig niet afgesloten, dus we kwamen allemaal weer veilig thuis.

Nu ga ik slapen, want dinsdag moet ik het in de matchplay opnemen tegen niemand minder dan Edwin. Waarschijnlijk hoef ik dan geen verslag te schrijven, ieder nadeel heeft een voordeel.

Groet Wilfred Mooij

YGGC 2024 Haviksoord

cid clip image001

cid clip image002

cid clip image003

Screenshot 2024 08 19 at 09.38.06