Plts Naam speler Totaal + + + 1 Edwin Ludwig 59,78 + + + 2 Wilfred Mooij 58,27 + + + 3 Nick van Rossum 46,41 + + + 4 Raymond Deenstra 45,34 + + + 5 Peter van Essen 38,89 + + + 6 Bart Hulsman 35,26 + + + 7 Pieter Sandberg 35,00 + + + 8 Hans de Wit 33,96 + + + 9 Benno Honsdrecht 33,78 + + + 10 Rein Akkerman 32,25 + + +
Edwin Ludwig wint de allereerste wedstrijd op de Haarlemmermeersche! Hij komt hiermee op gelijke hoogte met Wilfred Mooij in de strijd om de Player of the Year 2024. Elbert Rodenburg pakt zijn eerste speldje (de longest) en niemand van de deelnemers weet de green te raken voor de neary.

edwin

Heren, toen ik naar het wedstrijdschema voor YGGC voor dit jaar keek, heb ik me meteen ingeschreven voor deze wedstrijd; een uitdagende baan met mooie greens en gevarieerd in de opzet. Leuk om te spelen, tevens ken ik deze baan goed want ik ben daar 5 jaar business lid geweest en heb de nodige pars daar gemaakt. Maar ja, het seizoen wordt gedomineerd door de magistraal spelend Wilfred en Benno (doet niet elke keer mee maar als hij meedoet wint hij meestal..) dus de verwachtingen werden toch wat getemperd. Het lot bepaalde dat Wilfred en ik in 1 flight zaten samen met Sebo en Antoni. Nu speelt Wilfred heel steady en dat was nu niet anders, maar toen ik hem vertelde van mijn ervaring op deze baan zag ik  toch wat onzekerheid in zijn spel komen of was dit maar schijn?  Heel gezellig met mooi weer begon de ronde , de Marshall vond het nodig om ons nog eens aan te sporen terwijl we de gebruikelijke doorlooptijd hanteerden maar dat mocht de pret niet drukken. De flight voor ons was letterlijk de weg kwijt want hole 10 was niet makkelijk te vinden dus zaten we op hole 10 gezellig te wachten totdat de Marshall een flight van twee personen voorrang gaf. Sebo had de afspraak thuis gemaakt om rond 18.00 uur thuis te zijn maar als je start om 14.10 uur is dat redelijk ambitieus.. zijn spel leed er niet onder en zowel hij als Antoni hadden mooie slagen. Wilfred vond het nodig om de eerste drie holes na de turn 10 punten te scoren waaronder een fraaie birdie zodat we maar een paar punten nog scheelden na mijn onverwachte maar welkome 21 punten op de eerste 9. Maar ik wist welke holes nog kwamen en bleef de punten scoren. Al met al waren de tweede 9 even goed als de eerste zodat ik met 42 punten het clubhuis binnen kwam. Wilfred op een knappe derde plaats en sportief als altijd een gemeende felicitatie. Ergo, eerste overwinning van dit jaar , mooie baan gespeeld en gezellige flight in snelle ronde! Wat wil een mens nog meer? Ja een lekkere salade maar dat zat er helaas niet in .. wel een heel leuke golfmiddag gehad, op naar Texel waarbij ik een ieder wil aanraden om hieraan mee te doen, de baan is prachtig!
Groetjes Edwin

IMG 0286
IMG 0287
Screenshot 2024 07 07 at 09.40.01