Benno Honsdrecht wint op Nunspeet na diskwalificatie van Bas ten Holter. Michel de Jongh sloeg het verst op Nunspeet en Willem Vos het dichtstbij de vlag. Eerst het verslag van Benno, onderaan staat hetverslag van Bas ten Holter.
Twee verslagen van één en dezelfde wedstrijd het moet niet gekker worden.
Allereerst natuurlijk alle respect voor Bas die nu al de FairPlay prijs van dit seizoen heeft gewonnen, in de vorm van een pakketje maat XXL, met dank aan Wilfred.
Zoals Bas al schreef het was inderdaad gezellig, 17 man waaronder Milko die zijn debuut maakte.
De omstandigheden waren met name koud met af en toe een zonnetje en een paar niet van tevoren aangekondigde (hagel)buien ????
De greens waren nog niet in topconditie maar de baan en bosrijke omgeving weer als vanouds.
Ik zat in een hele gezellige flight met de immer positieve en zeer fitte Willem en Raymond die altijd de rust zelve is, goed speelde maar helaas liet zijn putter hem op Nunspeet in de steek.
Net koud gestart was op Hole 2 al de Neary, die Willem met een mooie drive meteen op eiste. De toon was gezet in onze flight. We liepen alle drie zonder al teveel problemen gezellig kletsend door de baan, de puntjes kwamen bijna als vanzelf. Bij de turn wat oponthoud vanwege een NGF wedstrijd, waar Willem wat last van had. Raymond daarentegen bleef stoïcijns doorspelen. Mijn 1e negen konden niet veel beter en ik wist dat dit wel eens een mooie score kon worden. Maar golf is en blijft een psychologisch spelletje en zodra je complacent wordt straft het je genadeloos af. Een paar mindere holes in het tussenstuk op de 2e negen, (natuurlijk de schuld van het weer…. ),maar kon me uiteindelijk redelijk herstellen. Met een beetje mazzel op 17, waar ik eerst na een “no guts no glory” schot nog verder in het bos belandde.
Vervolgens met een “ogen dicht en gaan” misschien kan ie door de bomen toch terug op de fairway. Om met een dubbel bogey en een puntje goed weg te komen. Op 18 mistte ik net als Bas een heel kort putje voor par, achteraf dus toch geen kostbare.
Na een paar maanden geen YGGC voelde het weer als vanouds. Pieter bedankt voor het waarnemen van de honneurs van het Bestuur, Mark sterkte met je herstel en hopelijk snel weer in de baan en last but not least Willem en Raymond dank voor de support en gezelligheid.
Nb: Willem speelde maandag met de ASGS weer op Nunspeet, maakte nu nog een puntje meer en eindigde als 2e ????
En dit is dan hoe de zeer sportieve Bas terugkijkt:
Gisteren een prima dag gehad, gezellige flight en niet te nat geworden. Ook veel gelachen onderweg! Vanmorgen ging ik er eens goed voor zitten om een verslag te schrijven en mijn scorecard naar golf.nl te uploaden. Ik liep in mijn hoofd de holes nog even door om aan de door Nick en anderen gestelde benchmark qua detail en vermaak te voldoen en stuitte bij hole 4 op een probleem. Zowel Wouter (mijn marker) als ik hadden hier een 6 genoteerd maar voor mij had dat een 7 moeten zijn! We waren op andere plekken in de baan dus Wouter treft geen blaam, ik herinner me nu dat ik onderweg een tussenslag had, we moesten zoeken en waren wat gehaast door een tweebal in een karretje achter ons.
Toen we haastig de green afliepen meldde Wouter zijn 6, ik dus ook, maar nu ik na de euforie gisteren vandaag rustig de holes nog eens doorloop, realiseer ik me dat ik een verkeerde score heb ingeleverd. Rule 3.3b van de R&A, https://www.randa.org/en/rog/the-rules-of-golf/rule-3#3_3b dus diskwalificatie.
Ironisch genoeg had ik op hole 18 een prachtige drive, net links in de rough maar 5 meter verder dan de longest, een lange houten drie tot op 4 meter van de green en een goede chip tot binnen een meter. Wouter, Hans en Dick putten uit en mijn par-putt was de laatste van de ronde. 'Voor de wedstrijd' zei Wouter, en ik duwde hem dus via de richel er langs. Ben niet zo'n closer, geniet meer van het proces/spel. Bogey ipv par en nu met de kennis van vanmorgen was dat dus inderdaad de winnende geweest.
Ik zal het lijstje en de prijs inleveren bij de volgende gelegenheid en bied mijn excuses aan voor de ontstane situatie. De speciale prijs van Wilfred is uitgepakt maar nog niet gebruikt, helaas zal XXL te wijd blijken voor Benno, de terechte winnaar op Nunspeet.