BEN DE BESTE!
Westwoud uit altijd leuk!
Met een klein groepje speelden we op vaderdag op het altijd mooie Westwoud. De keuken
was nog dicht dus slechts met één punt appeltaart en een kop koffie de baan in.
Met Jack, Nick en Michel in de laatste flight weet je dat van alles kan gebeuren.
De eerste drive van Jack was meteen een lost ball op een plek waar dat onmogelijk was, daarna pakte
hij een houtje uit de bunker en sloeg hem op de green wat ook onmogelijk was.
Het zou een gekke dag worden. Nick hield ondanks wat afzwaaiers vanaf de tee zijn
scorekaart redelijk bij elkaar. Op de 3e hole pakte hij zelfs met een matige bal de neary maar
mijn "jezusbal" op randje green waardoor ik par maakte was nog gekker.
De tweede negen ging het voor Jack steeds beter lopen en als Michel ook maar iets meer
mazzel had gehad met putten was zijn kaart een stuk beter geweest. Maar als telt ook niet bij in het golfen.
Van Nick leerden we dat je na 5 ballen buiten de baan “af” bent en dan voor straf in de
buggy van Jack mee moet rijden. Ik liet me niet afleiden en werd door Nick ruimhartig
aangemoedigd om parren te blijven slaan.
Omdat mijn handicap de laatste tijd de verkeerde kant op is gegaan kreeg ik zelfs een extra
slag op een par 5, strokeindex 1. Ik maakte gretig gebruik van deze "partymode" en noteerde 4 punten.
De longest was en passant voor Edwin, die strak en ver midden fairway lag.
De laatste 3 holes liet ik het nog een beetje liggen met twee onnodige 3 putts maar al met al
zat het vandaag niet tegen, met 41 punten in de tas terug naar het terras.
Er bleek overall goed gescoord te zijn, met een aantal 36’ers en Rob met 39 op een eervolle 2e plek.
Westwoud uit is een aanrader! Volgend jaar graag met wat meer mensen dat maakt de
feestvreugde nog groter. Last but not least Rein dank voor de oproep om toch nog mee te doen!
Benno is de beste op een mooi en zonnig Westwoud met 41 punten. Longest was van Ludwig en van Rossum kwam 't dichtste bij de pin. Next up Almeerderhout.
UITSLAG
1 Benno Honsdrecht 41
2 Rob de Haan 39
3 Rein Akkerman 36
4 Hans van der Putten 36
5 Pieter Sandberg 36
6 JW Beuker 36
7 Edwin Ludwig 34
8 Michel de Jongth 28
9 Michael Tugendhaft 27
10 Jack van Gelder 26
11 Willem Ossenkoppele 26