Plts Naam speler Totaal + + + 1 Nick van Rossum 54,62 + + + 2 Raymond Deenstra 43,05 + + + 3 Michel de Jongh 41,33 + + + 4 Nick den Ouden 40,19 + + + 5 Sebo Woldringh 35,18 + + + 6 Cees Thomas 35,02 + + + 7 Edwin Ludwig 28,85 + + + 8 Peter van Essen 28,71 + + + 9 Rein Akkerman 27,94 + + + 10 Pieter Sandberg 25,12 + + +

UITSMIJTERTJE LUDWIG!

Op zondag was al weer de laatste wedstrijd van het seizoen, dat gaat veel te snel! Al met al stond er nogal wat op het spel, de Jan Otsen -trofee en de Poty. Alhoewel ik tweede stond ging ik niet met al te veel verwachtingen richting Spaarnwoude, eerste worden en dan nog Raymond op een aantal plaatsen achter me laten, maar toch...

Ontvangst door Hans was weer super, koffie, drank en heerlijke broodjes in overvloed. Bleek echter al snel rond kwart over twaalf klein probleem te zijn, de starttijden waren niet goed doorgegeven, kan gebeuren en we moesten al snel richting tee-box waar een paar minder gelukkige greenfee-spelers onverrichterzake moesten vertrekken. Ik had de flight met koploper Raymond, Toon en Nick. 

Op de C-lus gingen we van start en er werd goed gespeeld, Raymond toonde zijn vorm en ikzelf deed goed mee. Toon (altijd vlag er uit!) had goede drives en puts vielen ook. Nick had een wat lastige start maar zoals altijd behield hij zijn goede humeur, dat werd nog beter na de wijn ( een paar glaasjes..) en wraps. Wederom zeer gastvrij van Hans en een mooie onderbreking. De eerste hole na de wijn maakte Nick birdie en scoorde hij veel beter; dus dat moet meer gebeuren! 

Na de eerste 9 had Raymond “gewoon “18 punten en ik was er net voor met 20. Alles was nog mogelijk en tevens waren de scores van de anderen uiteraard niet bekend. De tweede negen bleven spannend en Raymond had op de 17 hole inmiddels 34 punten, ik stond op 37 en met nog een hole te gaan ( lastigste hole van de baan) was nog alles open. Ik maak uiteindelijk daar par en Raymond een 6, dus ik had in ieder geval Raymond achter me gehouden maar zou het voldoende zijn? 

Op het terras bleken de overige scores zeer goed ( oa Cees en Rein) maar na enig gereken was de plaats van Raymond niet voldoende voor de overwinning in de Poty. Heerlijk en gezellig gespeeld, overwinning van de mooie “Uitsmijter” en tevens de Poty gewonnen. Wat wil een mens nog meer !? Dag werd besloten met een mooi diner en er bleef het vooruitzicht op onze mooie reis naar Bilbao, ik kijk ernaar uit en dank jullie voor de ontvangen felicitaties! 

Een dankbare winnaar, Edwin 

SP1.png

Ludwig wint, voor de derde keer dit seizoen, "De Uitsmijter" ter ere van Jan Otsen en breidt zijn klerenkast uit met een shirt van Olde & Hoff. Akkerman zit binnenkort te smikkelen bij samasebo.nl met zijn verdiende tweede plaats. En Cees Thomas heeft de komende winter warme voetjes in de sokken van Geijsel Kroon. De Longest was weer eens van Beerendonk en de Neary werd geplaatst door Koster. Zij mogen op deze prestatie proosten met een glaasje tuyyo.com. Spaarnwoude was weer top geregeld! Next stop Bilbao!

Uitsmijter.png

SP2.png

SP3.png

UITSLAG

1 Edwin Ludwig   40

2 Rein Akkerman 36

3 Cees Thomas   36

4 EP Knupfer  35

5 Raymond  Deenstra  35

6 Ronald Koster  31

7 Gerard Linneman  31

8 Hans de wijs  31