1 Nick van Rossum 59,27 + + + 2 Michel de Jongh 42,01 + + + 3 Nick den Ouden 39,50 + + + 4 Raymond Deenstra 36,40 + + + 5 Sebo Woldringh 32,18 + + + 6 Willem Vos 29,95 + + + 7 Marcel Mouritz 28,32 + + + 8 Cees Thomas 27,38 + + + 9 Rein Akkerman 27,03 + + + 10 Peter van Essen 24,84 + + +

MARK PIEKT!

Mark1.png

De ranglijst na de Amsterdamse

Het is vooral die spanning gedurende de dagen erna. ’s Ochtends vroeg wakker worden en meteen kijken. De stand nog niet beschikbaar en dan de hele dag aan niets anders kunnen denken. “Hoe hoog zal ik staan in de Order-of-Merit?”

Kon ik het maar gewoon zelf bedenken. Dat je weer eens wint en dan gewoon weet: nu stijg ik zes plekken. Allemaal op weg naar dat ene doel, ooit eens eerste te staan in de Order-of-Merit. Bernard Langer stond slechts drie weken op de eerste plaats van de wereldranglijst. Maar was dus wel de erkend beste van de wereld ook al was het slechts voor korte tijd. Tiger Woods heeft zeshonderddrieëntachtig weken bovenaan gestaan. Kijk, daar lacht Nick van Rossum dus om.

Wist je trouwens dat Tiger Woods recent weer op de eerste plek had kunnen staan? Zijn puntentotaal was daar goed voor, maar dan is er die regel dat je deelt door minimaal veertig wedstrijden, in plaats van de zevenentwintig die Tiger daadwerkelijk heeft gespeeld. Dan breng je Nick pas echt aan het lachen. Nick had dan allang de regels weer eens aangepast. Tiger Woods, amateur!

Ik had me nog zo voorgenomen na te genieten van die prachtige dag op de Amsterdamse. Te genieten van de overwinning en van de handicap-verlaging. Het mooie nieuwe - door Kenneth ontworpen - lijstje staat in de huiskamer en zal daar blijven staan tot het gebruikelijke “ruim je dat ding zelf even op?” Het was allemaal perfect: met Raymond en Ernst in de baan, met iedereen op het terras en met een kleinere groep bij het eten.

Natuurlijk was het even wachten tot Guido, Marc en Michael hun ronde af hadden gemaakt. Natuurlijk was het jammer dat een aantal spelers direct weg moest. Natuurlijk stond er veel wind. Dat alles maakte de dag niet minder perfect, en niet alleen ik maar ook anderen gingen weer met mooie prijzen naar huis. Túyyo, Olde & Hoff, Geijsel Kroon, Sama Sebo, het zijn en blijven trouwe sponsors van onze club. En zo is het.

Ik had bij thuiskomst nog een glaasje wijn moeten inschenken en daarna gaan slapen. Je moet gewoon nooit, en dat is echt helemaal nooit, denken “laat ik zelf eens berekenen naar welke plek ik stijg.” Om vervolgens vier uur later met knallende koppijn wakker te worden achter je laptop.

Het is te hopen dat Nick de stand snel kan bijwerken. Dus dat er geen regelwijzigingen nodig zijn op dit moment. Dit jaar drie keer meegedaan met een vierde, tweede en eerste plek als resultaten. Zal ik daarmee in de top dertig komen?

Mark Hünneman

AGC.png

Mark Hunneman loopt een prachtig rondje met 39 punten en is een shirt van Olde & Hoff rijker. Tweede werd Peter van Essen, hij gaat een bordje eten bij samasebo.nl het restaurant van de nummer drie die de sokken van Geijsel Kroon mag aantrekken. De Longest was van van Essen en de Neary werd geslagen door Ludwig. Een flesje tuyyo.com gaat ze goed smaken bij deze temperaturen. 

UITSLAG

1 Mark Hünneman 39 

2 Peter van Essen 38 

3 Sebo Woldringh 37 

4 E.P. Knüpfer 35 

5 Rob de Haan 35 

6 Ronald Koster 34 

7 Guido Dukker 33 

8 Edwin Ludwig 33 

9 Rein Akkerman 33 

10 Marcel Mouritz 30 

11 Cees Thomas 30