Plts Naam speler Totaal + + + 1 Nick van Rossum 77,87 + + + 2 Michel de Jongh 57,79 + + + 3 Nick den Ouden 47,23 + + + 4 Raymond Deenstra 33,24 + + + 5 Cees Thomas 30,04 + + + 6 Sebo Woldringh 30,03 + + + 7 Willem Vos 28,15 + + + 8 Marcel Mouritz 26,63 + + + 9 Rein Akkerman 25,54 + + + 10 Jouke Brouwer 24,77 + + +

YGGC SENAAT EERT DE WIT

Winnaar-Hans.png

Wat een weer toen we aankwamen in Rome!

Met de gedachten dat we 3 prachtige banen gingen spelen, begaven wij ons richting het centrum om daar in de altijd toeristische open dubbeldekbus Rome te verkennen! Met het Colosseum als hoogtepunt en het uitstappen van Nicky (die toch niet zo’n fan was van toeristische dubbeldekbussen!) Met een select gezelschap bezochten wij een prima Italiaans restaurantje om daar vervolgens heerlijk binnen te lunchen daar het 33 graden buiten was en er geen parasols voorradig waren. ’s Avonds gingen we eten bij een door Alphons aanbevolen restaurant Due Ladroni wat natuurlijk top was want onze halve italiaan weet alle toptentjes in Italië!

De volgende dag speelden we met hoge verwachtingen op Parco di Roma. Vooraf werden we al gewarschuwd voor de greens en een gratis lunch was de compensatie! Wat een dramatische golfbaan was dit! Ik lag onder een plant in de bunker om aan te geven hoe weinig er aan onderhoud werd gedaan! Maar de enige die zich daar echt niet aan stoorde was Cees Thomas! Uitgerekend hij die na zijn nare ziekenhuiservaring nog niet helemaal fit is sloeg gewoon 36 punten bij elkaar! ’s Avonds in ons Sheraton hotel gegeten waar Cees werd gehuldigd en waar we tot laat amsterdamse smartlappen hebben gezongen!

Dag 2 speelden we op Golfbaan Marco Simone en gelukkig was dat wel een prachtige baan met mooie greens en 32 graden kortom een topdag! Nick den Ouden speelde van handicap 4,8 prachtig golf en ook Hans de Wijs begon de eerste 2 holes fantastisch!!!! Na het golfen hebben we een redelijk gat geslagen in de ginvoorraad van Marco om vervolgens weer naar het hotel te gaan want we gingen eten in het centrum van Rome. En wat is Rome leuk, wat leeft die stad tot zeer laat toch Sebo? Altijd gezellig als je roommate om 06.41 even checkt of je nog wakker bent…

Dag 3 speelden we op de golfbaan Parco de Medici naast ons hotel. De memorial werd traditiegetrouw door Jack vertolkt en kwam weer heftig bij iedereen binnen. Mooi ook dat Jack over alle 4 de leden die ons helaas zijn ontvallen een persoonlijk woordje sprak! Na de Memorial liep iedereen doodstil weg om zich vervolgens voor te bereiden voor de laatste dag!

Ook deze baan was prachtig en na een uurtje of 5 zaten wij weer heerlijk aan de Gin-tonic en was ook dit Clubkampioenschap een heel groot succes! ’s Avonds gezellig aan een mooi diner met 4 Romeinen in prachtige klederdracht (Peter, Nick, Mark en Bart) die de lakens van hun bedden hadden geplukt om vervolgens een Italiaans Herbalife feestje bij te wonen! (wat nog lukte ook)

Ik wil graag Mark en Michael in het bijzonder bedanken en mijn flightgenoten Pieter, Gerard, Hans, Nicky (heel erg) en Cees! Ook natuurlijk de Sponsoren Herman, Jack, Cees en Hans de Wijs super bedankt! En Ronald Koster voor het mooie horloge! Ik denk ook dat dit toch zo’n mooie afsluiting van ons seizoen is dat ik echt iedereen wil vragen om volgend jaar gewoon weer lekker mee te gaan!

Groeten en heel graag tot volgend jaar!!!

Hans de Wit.

Club-Champion.png

Hans de Wit, geëerd door YGGCers in toga, wint het YGGC Clubkampionschap in Rome met 105 punten. Gedeeld tweede werd Cees Thomas en Nick den Ouden. Derde plaats was weggelegd voor Gerard Linnemann. De Michael Gosler Trophee, de Longest op hole 1 van dag 3, werd geslagen door Tugendhaft. En De Wit, winnaar van dag 3, pakte ook maar meteen de Mike Redderink Trophee en een Chianti om bij te komen van drie heerlijke golfdagen.

mannen.png

Rome.png

Rome-city.png

Toerist.png

Bevertjes.png

oranje.png

Score.png