Plts Naam speler Totaal + + + 1 Nick van Rossum 77,87 + + + 2 Michel de Jongh 57,79 + + + 3 Nick den Ouden 47,23 + + + 4 Raymond Deenstra 33,24 + + + 5 Cees Thomas 30,04 + + + 6 Sebo Woldringh 30,03 + + + 7 Willem Vos 28,15 + + + 8 Marcel Mouritz 26,63 + + + 9 Rein Akkerman 25,54 + + + 10 Jouke Brouwer 24,77 + + +

LESSEN BIJ VAN ESSEN

Essen.png

De opdracht van Rein……….

Na een korte en gebroken nacht, waarin ik door mijn beide zonen was ingehuurd als Uber chauffeur, door ze eerst op te halen van een bruiloft van een van hun voetbalmaten en 3 uur erna af te leveren op Schiphol, had ik mij voorgenomen ruim op tijd op de Bentwoudse golfbaan te zijn om mij rustig en ontspannen voor te bereiden op een rondje golf met mijn YGGC-vrienden Michael, Raymond en Hans.

Op zich was ik redelijk op tijd ondanks dat mijn navigatie mij de verkeerde kant op had opgestuurd en zelfs de door mij ingeroepen hulp van Google Maps de Bentwoudse Golfclub niet exact wist te vinden. Warm welkom geheten door wedstrijdleider Rein begon ik eerst aan mijn gebruikelijke uitsmijter, gevolgd door een lekker stuk appeltaart; je moet immers altijd met een goed gevulde maag de baan ingaan! Vervolgens raakte ik in een geanimeerd gesprek met EP en vergaten we helemaal de tijd. Snel nog de tip van Bart gevolgd en maar 15 ballen ingeslagen en niet geput! Ik kan jullie zeggen, prima voorbereiding en later zal blijken dat golfen toch voornamelijk een mindgame is waar het gevoel toch het belangrijkste blijkt te zijn.

Voor we afslagen had Rein mij nog gevraagd of ik wel het lijstje had meegenomen die al 3 weken achterin mijn auto lag. Echter door een autowissel was het lijstje niet meegekomen naar Bentwoud en sprak Rein de voorspellende woorden “dan moet je vandaag maar het lijstje winnen”. Met deze zware opdracht begonnen we onder een lekker zonnetje aan ons rondje.

Het niveau in onze flight was hoog! Michael heeft een wonderschone drive en zijn spel was redelijk, maar kwam niet geheel tot uiting in het aantal punten dat hij scoorde. Putje haalde vandaag niet zijn gebruikelijke vorm maar is altijd goed voor een paar mooie wonderschone ballen en mijn marker Raymond speelt sinds zijn terugkomst in Nederland wat vaker en dat resulteerde ook in een mooie score van 30 punten. Voor wat betreft mijzelf kan ik zeggen; er zijn van die dagen......... 34 punten met 6 strepen! Putjes van 12 meter vielen en ik denk dat mijn gemiddelde puttingscore op 1,5 slag lag.

Hiervoor moet ik met name één man vermelden en dat is parretje ruf. Gewoonlijk spelen wij voordat wij beginnen om €5 een rondje op de putting green en ik heb tot heden nog nooit gewonnen van dit fenomeen, maar waarschijnlijk komt het mijn puttingspel wel ten goede😉

Vermeldenswaard was nog dat op de laatste hole de hele flight met een streep eindigde direct na de afslag, zelf heb ik dat nog nooit eerder meegemaakt!

Eenmaal in clubhuis aangekomen als laatste flight laafde de aanwezigen zich reeds aan de nodige versnaperingen en bittergarnituur. Snel hoorden wij ook dat de scores vandaag niet al te best waren, sterker, het komt niet vaak voor dat iemand met 22 punten nog 3 poty puntjes scoort! Waar lag dat aan? Er werd geklaagd over de baanconditie, de wind, de greens (waren eerlijk en hadden een heerlijke gelijkmatige snelheid in mijn ogen😊) of hadden wij met zijn allen een off-day?

Voor mij gold; uniek, maar weliswaar apart clubhuis (is even wennen als je aankomt rijden, want je waant je in een crematorium of een in aanbouw zijnde tunnel met damwandprofiel), fantastische uitdagende baan en zoals eerder gememoreerd zeer goede greens! Moraal van het verhaal; gaat om mindsetting en focus en de omstandigheden zijn uitdagende variabelen😊

Met mijn 34 punten bleek dus dat ik ruim had voldaan aan de zware opdracht die Rein mij eerder op de dag had meegegeven. Zou daar een addertje onder het gras zitten en was hij toen al bezig met onze matchplay wedstrijd van a.s vrijdag? Parretje Ruf bleek zoals vanouds weer sterk op dreef en is nu al niet meer in te halen in de poty strijd, chapeau!

Marker Raymond werd fraai derde met een stabiele score van 30 punten. Beer had een ongelooflijke mooie drive en Jouke lag net op de green om de neary mee te nemen en daarmee de mooie fles van 

onze Tuyo-vrienden.

Tot slot van deze weer geweldige golfdag met een groepje blijven eten en zonder lijstje, maar met een voldaan gevoel naar huis gereden op weg naar de volgende wedstrijd op De Kennemer.

Peter.

Schoen.png

Peter van Essen wint Bentwoud met 34 punten en mag een shirt van Olde & Hoff laten aanmeten. Tweede werd van Rossum, samasebo.nl zet zijn smaakpupillen wel in brand als hij langskomt. Raymond Deenstra werd derde, hij kreeg een doosje ballen en wat wijnDe Longest was van Berendonk. En de Neary kwam van Jouke. Het flesje tuyyo.com kunnen ze inleveren bij hun vrouw. Peter van Essen had het lijstje kennelijk thuis gelaten, want hij wist toch wel dat hij ging winnen. Wie wil leren golfen gaat naar 'Lessen bij van Essen'! (op zondag gesloten!)

Baan-b.png

Clubhb.png

UITSLAG

1 Peter van Essen 34 

2 Nick van Rossum 31 

3 Raymond Deenstra 30 

4 Sebo Woldringh 27 

5 Benno Honsdrecht 25 

6 Willem Vos 24 

7 Rein Akkerman 24 

8 Hans van der Putten 23 

9 Ernst Seunke 23