Plts Naam speler Totaal + + + 1 Nick van Rossum 77,87 + + + 2 Michel de Jongh 57,79 + + + 3 Nick den Ouden 47,23 + + + 4 Raymond Deenstra 33,24 + + + 5 Cees Thomas 30,04 + + + 6 Sebo Woldringh 30,03 + + + 7 Willem Vos 28,15 + + + 8 Marcel Mouritz 26,63 + + + 9 Rein Akkerman 25,54 + + + 10 Jouke Brouwer 24,77 + + +

JOUKE BROUWT 35 PUNTEN

Jouke.png

Zondag 29 april, een van de laatste dagen dat Nederland nog regen heeft gezien maar het zou om 15.00 uur droog worden. Maar daar later meer over.

Vol goede moed stappen Erik en ik in de auto om op weg te gaan naar de Westfriese voor een mooie confrontatie met de elite van de YGGC. Waarom komen er toch maar 13 mensen naar deze prachtige baan? En de ijzer 7 competitie na het eten begint inmiddels berucht te worden.

Aangekomen in de miezer blijken er nog wat verschuivingen te zijn en tezamen met Brian en Erik gaan we de baan in. Gezelligheid, slap ouwehoeren en niet te veel aan de bal en het weer denken, brengen me over de eerste negen op 16 punten. En daarna kan het alleen maar beter worden want de buienradar heeft beloofd dat het na 15.00 uur droog gaat worden. Yeah Right. Een regenfront heeft zich in ene op de radar gemeld en de wind zet ook nog even aan, wat de omstandigheden niet makkelijker maakt.

Ondertussen probeer ik mijn spullen zo droog mogelijk te houden en blijf ik volharden in het afslaan met mijn ijzers. Erik en Brian wisselen prachtige slagen af met wat mindere holes maar blijven lekker meedoen ondanks het waterballet dat zich voor ons ontvouwt.

De tweede negen leveren 19 punten op voornamelijk door een bogey en een par, goed voor 7 punten wat mijn eindscore op 35 brengt, goed voor mijn eerste lijstje van 2018. Bart met 34 tweede en Nick met 33 als derde geëindigd. Goede scores in deze omstandigheden, gefeliciteerd!

Zeker gezien mijn zeer wisselvallige spel van de laatste tijd, ben ik zelf best verbaasd over mijn score maar dan komt Nick tijdens de prijsuitreiking met de enige mogelijke verklaring: Duikboten doen het goed in het water! En dit keer ben ik dat helemaal met hem eens.

Een heerlijk afsluitend diner was het passende einde aan deze natte dag en de ijzer 7 competitie is vanwege een afgekeurd veld dan ook niet meer doorgegaan.

Dank aan mijn flightgenoten, Nick de wedstrijd commissaris en alle aanwezige YGGC'ers.

Tot de volgende keer.

1e-prijs.png

Jouke Brouwer wint het lijstje van Westwoud met 35 punten. Hij krijgt een shirt aangemeten van Olde & Hoff. Runner up Bart Hulsman werd tweede en mag een bordje proeven bij samasebo.nl. Derde plek werd ingenomen door Nick van Rossum, hij krijgt een setje gekleurde sokken voor bij zijn outfits gesponsord door www.otua.nl De Longest en de Neary waren van Raymond Deenstra, hij ging na twee flessen tuyyo.com iets wat tipsy naar huis.

WW.png

2e-prijs.png

N&L.png

Nick-oren.png

UITSLAG

1 Jouke Brouwer 35 

2 Bart Hulsman 34 

3 Nick van Rossum 33 

4 Raymond Deenstra 32 

5 Benno Honsdrecht 31 

6 Erik Smith 31 

7 Brian van Gelder 30