Plts Naam speler Totaal + + + 1 Nick van Rossum 77,87 + + + 2 Michel de Jongh 57,79 + + + 3 Nick den Ouden 47,23 + + + 4 Raymond Deenstra 33,24 + + + 5 Cees Thomas 30,04 + + + 6 Sebo Woldringh 30,03 + + + 7 Willem Vos 28,15 + + + 8 Marcel Mouritz 26,63 + + + 9 Rein Akkerman 25,54 + + + 10 Jouke Brouwer 24,77 + + +

VAN ESSEN WINT SPAARNWOUDE

SW4.png

Peter van Essen wint met 37 punten het lijstje van Spaarnwoude, designed by www.thewhitelist.nl. Hij mag een shirt van www.possen.nl laten aanmeten. Tweede werd Tonny van Leeuwen met 35 puntenhij mag een vorkje prikken bij Sama Sebo. Derde plek was voor Akkerman die de wijnproeverij mag bijwonen. De Longest was voor Bartje Hulsman en Mouritz sloeg de Neary, het flesje  www.vino-tuyyo.com zal ze zeker smaken. Dankzij Hans de Wijs werd de YGGC weer royaal in de watten gelegd. Heerlijke broodjes voor de start. Bier, wijn en wraps bij de turn. Een Magnum ijsje op de 16e, en een heerlijke BBQ op het terras. Toptoptop!

SW.png

SW1.png

SW2.png

SW6.png

Warsteiner ……… en waar is Nicky?

Elke wedstrijd van de YGGC is voor mij weer een feestje, maar die op Spaarnwoude altijd een feest! Naast de mooie, uitdagende en goed onderhouden baan is de sfeer altijd relaxed en het welkom allerhartelijkst. Zo ook nu weer, ik was wat vroeger dan normaal, maar er zaten al zo’n 15 Yggc’ers lekker in het zonnetje te keuvelen. Ik viel meteen met mijn neus in de boter, want onze voortreffelijke gastheer Hans, liet broodjes met zalm en kip serveren, zodat mijn gebruikelijke uitsmijter ham/kaas vandaag niet nodig was (en misschien maar goed ook😊).

Het hele seizoen speel ik voor mijn gevoel al goed, maar komt dat tot dusver niet tot uiting in mijn score. Mijn laatste lijstje dateert al van 2013, dus vandaag moest het maar eens gebeuren! Dat komt omdat bijna al mijn lijstjes die ik heb gewonnen net na mijn vakantie zijn gewonnen. Ook nu weer was ik net terug van vakantie, dus heerlijk uitgerust en niet onbelangrijk bij een potje golf volledig relaxed. Bovendien had ik in mijn vakantie goed kunnen oefenen door 3 potjes matchplay te spelen tegen een goede vriend met een lage handicap en rete fanatiek. Wat je van een lage handicaper kunt leren en zeker bij een matchplay wedstrijd is dat je alleen risico’s moet nemen als het nodig is, teleurstellingen over een mislukte slag of makkelijke put zo snel mogelijk moet vergeten en je steeds moet focussen op de volgende slag. Natuurlijk wist ik dat al, alleen in de praktijk bleef ik teveel gefocust op de score en liet ik mijn teleurstelling veel te lang toe in mijn spel.

Afijn, met dit in mijn achterhoofd begon ik met mijn flightgenoten Bart, Hans en Pieter aan onze wedstrijd. Na een goede eerste hole ging het meteen op hole 2 al fout, de eerste streep was binnen, lekker dan! Normaliter wil ik dan gaan compenseren, maar met de lessen in mijn achterhoofd uit mijn vakantie pakte ik de draad snel weer op en al pratend en lachend bereikten wij hole 9 waar wij werden opgewacht door een vrolijke medewerkster van Spaarnwoude die ons de keuze liet maken uit een wrap met zalm of kip en een biertje, wijntje of frisdrank. Pieter ging verstandig aan de AA, Hans nam een door hem zelf gebotteld wit wijntje en Bart en ik namen een Warsteiner, want onze scores waren van dien aard, dat de hoofdprijs er vandaag toch niet inzat! De Warsteiner smaakte echter zo goed dat Bart en ik nog een tweede namen en vol goede moed begonnen aan onze tweede negen holes. De tussenstand in onze flight na 9 holes was overigens ( in volgorde van boven naar beneden; Peter 15, Pieter 14, Hans 12 en Bart 11 stablefordpunten).

De tweede negen holes werd er nog meer gepraat en gelachen, nam het spelniveau met de hole toe en werd de baan in onze ogen steeds mooier en mooier, waar dat nu aan lag…….? Afijn, zoals jullie weten, moet je tussen hole 16 en 17 een heel stuk lopen. Tijdens deze lange wandeling werden de scores even uitgewisseld, de tussenstand bij Nederland-Denemarken gemeld en werd het bij mij duidelijk dat er vandaag misschien wel een lijstje in zat, na 5 parren en twee bogey’s. Ik had mij nog zo voorgenomen niet aan scores en lijstjes te denken en onbewust sloop het erna 16 hole s toch in! Gevolg op hole 17 een slechte afslag het bos in. Gelukkig vonden mijn flightgenoten mijn bal en kwam ik er met een dubbel bogey vanaf, dus nog 1 schamel puntje. De laatste hole moest het dus gebeuren en zowel Pieter, Bart als ik scoorden een par en Hans een bogey. Zouden 37 punten genoeg zijn? Belangrijker was dat wij een ontzettend leuk rondje hadden gelopen, lekker hadden gespeeld en bovenal ons opperbest vermaakt.

De 37 punten bleken genoeg voor het lijstje ; onze flight was überhaupt succesvol met een 9e plaats voor Hans, een 8e voor Pieter en de enige echte prijs die telt (aldus Bart), die van de longest voor jawel, Bart. Mannen bedankt voor jullie support en gezelligheid.

Na eerst nog even de laatste minuten te hebben gekeken van onze Oranje Leeuwinnen begonnen wij daarna aan een voortreffelijke diner, met vleesspiesjes, kippenpoten, spareribs, vis, diverse soorten groenten en uiteraard de nodige wijn en vertelde Tonny enige leuke anekdotes uit zijn Thaise avonturen. Het bleef nog lang gezellig op Spaarnwoude.

Maar was Nicky nu? Nick bleek vandaag niet zijn beste dag te hebben, zodat een top tien plaats en dus punten voor de ranglijst er niet inzat. Aangezien het bijwerken van de order of Merit een hels karwei is had hij besloten vast af te reizen naar het Zuiden om vast te beginnen om zo up to date te zijn. Wel jammer overigens want daarmee doorbrak hij onze traditie om na het eten nog een paar holes te spelen, dus Nick volgende keer gewoon weer blijven, want ik heb, deze inmiddels traditie, echt gemist!

Tot slot nog even een woordje tot Hans. Het was weer een voortreffelijke georganiseerde golfdag met alles erop en eraan. Gekscherend noemde je in de flight telkens dat wij wel op een C-baan (commerciële baan) speelde, maar als alle banen zo klantgericht waren als Spaarnwoude, dan zit het wel goed met de golfsport in Nederland. Namens alle YGGC’ers hartelijk dank en wat mij betreft graag weer tot volgend jaar.

UITSLAG

1 Peter van Essen  37

2 Tonny van Leeuwen 35

3 Rein Akkerman  34

4 Brian van Gelder 31

5 Raymond Deenstra 31

6 Marcel Mouritz 31

7 Joris Bruggen 30

8 Marcel Monnink 30

9 Pieter Sandberg 29

10 Hans de Wijs 28

11 Jouke Brouwer 28