Plts Naam speler Totaal + + + 1 Nick van Rossum 77,87 + + + 2 Michel de Jongh 57,79 + + + 3 Nick den Ouden 47,23 + + + 4 Raymond Deenstra 33,24 + + + 5 Cees Thomas 30,04 + + + 6 Sebo Woldringh 30,03 + + + 7 Willem Vos 28,15 + + + 8 Marcel Mouritz 26,63 + + + 9 Rein Akkerman 25,54 + + + 10 Jouke Brouwer 24,77 + + +

DEENSTRA BLIJ MET DE HOGE KLEIJ

Hoge-kleij-winnaars.png

Raymond Deenstra wint het lijstje van de Hoge Kleij, designed by www.thewhitelist.nl. Het shirt van www.possen.nl hangt straks in zijn walk-in kast. Tweede werd Peter van Essenen Sama Sebo gaat weer voor hem koken. Willem Vos was weer eens derde en mag voor de zoveelste keer wijn komen proeven gesponsord door Eric Smith Fiscal Pro. De Longest was voor Beer en Michel sloeg de very Neary maar miste net zijn birdie. Het flesje  www.vino-tuyyo.com zal 'n troost zijn. Dankzij Michael Tugendhaft mochten we op deze prachtige baan een rondje komen spelen. Zelfs het druilerige weer kon de schoonheid van deze baan niet verpesten. En als we geen sigaartjes in de baan roken, niet meer wildplassen en niet meteen achter die knappe schapen aangaan, mogen we vast wel weer eens terugkomen. 

Kleij1.png

Kleij2.png

Kleij3.png

Kleij4.png

Kleij5.png

Kleij6.png

Kleij7.png

De Hoge Kleij..............een fantastische uitdagende baan!!!

Als ik kan doe ik mee met elke wedstrijd van de YGGC. Het is voor mij weer een tijd om de knop om te zetten en te ontspannen. Op advies van Michael, toch maar proberen in te schrijven om deze mooie baan te spelen. Dus mailtje naar Rein. Helaas geen plaats meer, maar gelukkig een paar dagen later toch een plekje. En achteraf moet ik Michael gelijk geven wat een mooie uitdagende baan. Ik krijg 23 slagen voor handicap 18.5, dat is veel dacht ik, dus zal wel een moeilijke baan zijn. En iederdaad: Greens allemaal glooiend and meestal verhoogd en lange holes.

Samen met Marcel in de auto van Michael op weg naar De Hoge Kleij , Leusden. Het weer zag er niet goed uit, regen en nog eens regen. Even de buien rader checken, gelukkig de voorspelling was droog als wij zouden starten. Aangekomen op de baan bleef het maar regenen, iedereen kwam binnen druppelen voor de koffie. Het aantal deelnemers was lekker groot 24, dus veel punten te vergaren. Ja toch Nick!

Sinds mijn definitieve terugkeer in Nederland , heb ik dit jaar al een paar wedstrijdjes mee kunnen doen en heb steeds het gevoel gehad dat ik wel weer eens zou kunnen winnen als ik maar niet.................. Afgelopen 3 keer, in de top 10 en tussen de 29 en 33 punten. 

Zoals voorspeld, het was droog toen wij begonnen met onze afslag. Wij, Jouke, Willem en ik zaten in de laatste flight. Na een goede eerste hole, een mooie par, dacht ik “nou dat gaat lekker”, ging de 2de hole nog beter. Een sandy, birdy uit de bunker. Applaus van mijn flightgenoten, maar ik dacht als deze er niet was ingegaan zou de bal waarschijnlijk de green afrollen. Toch na 2 holes al 7 punten: ik kreeg een beetje het gevoel dat het mijn dag zou kunnen worden, als ik maar die drive op de fairway hou.

Na 9 holes 24 punten en geen strepen op de kaart. Wordt dit dan een kaart zonder strepen. Nog nooit zoveel punten op de eerste 9 holes. Mijn flightgenoten waren vol lof, vooral Willem, mijn marker, was een echte supporter en zei ga zo door voor de winst. Hole 10 was teleurstellend, na een uitstekende drive, 3 grote plaggen en een 7 op de kaart. Eerste streep op de kaart, dacht ik.

Aankomende op de 11e kwamen we er achter dat de stroke van de hole 4 was en dat ik dus een extra slag had. Een puntje dus en geen streep. Dit gaf toch weer een beetje vertrouwen. De rest van de holes gingen up en down. Het was moeilijk om de consistentie te behouden zoals tijdens de eerste 9 holes. Toch 2 strepen en 1 of 2 mooie pars om te compenseren. Uiteindelijk toch nog 13 punten gehaald. Door de prachtige baan en de uitstekende support van mijn flightgenoten was de regen geen spelbreker voor een goed resultaat.

Met 37 punten bleek ik de winnaar te zijn en mocht ik dus eindelijk weer eens een mooi lijstje in ontvangst nemen. Ik bedenk me net, dat mijn laatste lijstje, denk ik, 15 jaar geleden was. Dus het werd wel weer eens tijd voor een lijstje. 

Onze flight was succesvol want , Willem met zijn 34 punten behoorde ook nog tot de winnaars. Jouke had een iets mindere dag. Mannen bedankt voor jullie support en gezelligheid.

Nick hoeveel stijg ik nu in het klassement?

Na afloop, nog gezellig met een grote groep gegeten. De dag was weer goed verzorgd. Ik wil iedereen en de sponsors hiervoor nog hartelijk bedanken. Jullie zorgen er toch maar voor dat elk jaar weer een leuke competitie gespeeld kan worden. Al 20 jaar lang. Het is een privilege om deel te zijn van zo’n leuke sportieve en een gezellig groep mensen. Ben blij dat ik weer in Nederland woon en nog meer lijstjes kan gaan winnen.

Kijk er naar uit om naar Schotland te gaan, ik hoop dat er zich nog een aantal mensen aanmelden want de groep is relatief klein. In ieder geval was dit een goede voorbereiding op Schotland.

UITSLAG

1 Raymond Deenstra 37

2 Peter van Essen 35

3 Willem Vos 34

4 Rein Akkerman 34

5 Nick den Ouden 32

6 Eric Smith 32

7 Michel de Jongh 30

8 Cees Thomas 29

9 Michael Tugendhaft 27

10 Kenneth Kirschner 26

11 Gerard Linneman 26