Plts Naam speler Totaal + + + 1 Nick van Rossum 77,87 + + + 2 Michel de Jongh 57,79 + + + 3 Nick den Ouden 47,23 + + + 4 Raymond Deenstra 33,24 + + + 5 Cees Thomas 30,04 + + + 6 Sebo Woldringh 30,03 + + + 7 Willem Vos 28,15 + + + 8 Marcel Mouritz 26,63 + + + 9 Rein Akkerman 25,54 + + + 10 Jouke Brouwer 24,77 + + +

PIETER SANDBERG WINT OP DE FORTROSE AND ROSEMARKIE GOLF CLUB

Puur geluk

Wakker worden in een prima bed. Uitgebreid en lekker ontbijten met het gezellige gekeuvel van je golfvrienden om je heen. Dat na twee dagen tour die relaxter was dan ooit. Een mooi begin van de laatste dag. Ontspannen. In de wetenschap dat 18 punten op dag twee mij kansloos had gemaakt voor een hoge klassering. Zou vast een mooi golfdagje worden.

Het werd meer dan dat. Spelen op Fortrose and Rosemarkie Golf Club. Een heerlijke plek op een landtong in de Inverness Firth. Gewoon onderdeel van het landschap en de gemeenschap. Geen hek er omheen. Een weg dwars door de baan. Dwars door de fairway van hole 7, een par drie. Even wachten met je afslag als er een auto aankomt. Een leuke vuurtoren op de punt en dartelende dolfijnen in de zee. Voeg daar nog wat wandelaars en honduitlaters bij en je hebt het perfecte plaatje. Een plek waar wordt geleefd en ook wordt gegolfd. Gewoon door elkaar, gewoon met elkaar. En dat al sinds in ieder geval 1793 en waarschijnlijk al eerder.

Eerst nog de zeer indrukwekkende memorial, dit jaar weer geleid door Guido. Als altijd wist hij de juiste woorden te vinden, de snaren te raken en in ieder geval mij tot tranen te roeren. Je weet weer waar het om gaat in het leven en dat een wel of niet vallend putje van volstrekt ondergeschikt belang is. Daar gaat het niet om.

Mijn flight bestond naast ondergetekende uit Herman D.en tourorganisator Mark H. Elke hole waren we weer verrast, blij, met het steeds wisselende en prachtige uitzicht op de grijsblauwe zee, het imposante fort, de witte vuurtoren en de groene heuvels en bergen op de achtergrond. En daarbij de perfecte fairways, zeer goede greens, mooie maar onmogelijke struiken en prachtig, tot en met hole 10, windstil weer. Geen druppel regen. Een graad of 17/18. Heerlijk. We hadden het ook heel gezellig met elkaar. De omgeving, het weer en de baan bracht ons in een gezamenlijke vervoering die van dit rondje golf een speciaal rondje golf maakte. Dat kan je zo hebben. Alles is ineens precies goed. Kan niet beter. Als een puzzel die in elkaar valt. Het is dat Herman en Mark heren zijn, en Jet de liefde van mijn leven is, anders zou een beginnende verliefdheid misschien niet te vermijden zijn geweest.

Een gevoel van blijdschap, een gevoel van geluk daalde over mij neer. En uit die roes gekomen bleek ik 38 punten te hebben. Ook dat nog. Puur geluk.

Pieter Sandberg

Guido.png

TeeOff.png

Wouter.png